Salgets psykologi

2+2 dage, kr. 20.500,-

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med salg af produkter og ydelser af enhver art og til alle typer af kunder. Søger du ny inspiration og redskaber til at optimere dit daglige salgsarbejde, og ønsker du at styrke kunderelationerne og opnå endnu bedre salgsresultater, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Værløse tor. 27/2 - fre. 28/2

ModulerModul 1: 27.-28. februar
Modul 2: 19.-20. marts

  Tilmeld
Aarhus man. 24/3 - tir. 25/3

ModulerModul 1: 24.-25. marts
Modul 2: 7.-8. maj

  Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Salgets Psykologi vil du:
  • Styrke din evne til at læse og forstå kundens forventninger og behov
  • Lære at differentiere mellem forskellige kundetyper og tilpasse din sælgerstil herefter
  • Forbedre din evne til at kommunikere og skabe tillid hos dine kunder
  • Styrke din evne til at skabe vedvarende og gode kunderelationer

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En mere struktureret, effektiv og målrettet tilgang til sit salgsarbejde
  • En styrket evne til at imødekomme jeres forskellige kunders ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Større styrke og med større gennemslagskraft hos kunderne
  • Redskaber til at udarbejde effektive salgsstrategier
  • Evnen til at øge salget og styrke kunderelationerne

Kurser for den erfarne sælger - Salgets Psykologi

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 2+2 dage og alle dage er der undervisning fra kl. 9.00 til 16.30.

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Salg og adfærdspsykologi?
  • DiSC-modellen – en introduktion
  • Gennemgang af de fire arketyper og deres karakteristika
  • Arketypernes kendetegn, behov og frygt

Din personlige adfærdsprofil
  • Udfyldelse af profilen og analyse i relation til din rolle som sælger
  • Styrker og svagheder i din salgsstil
  • Sådan opfattes du af dine kunder

Analyse af dine kunder
  • Analyser og forstå din kundes adfærd
  • Stemmeføring, kropssprog, brug af telefon og kontorindretning
  • Arketypernes karakteristika

Svære kunder
  • Udfyldelse af profilen og analyse i relation til salgssituationen
  • Din kundes psykologiske behov samt motivationsfaktorer
  • Din kundes profil i relation til din sælgerprofil

Den gode kommunikation
  • Tilpas din salgsstil i forhold til den individuelle kunde
  • Hvordan bør du agere over for de forskellige typer kunder
  • Effektiv argumentation – hvad skal du sige til de forskellige kundetyper?


 

Salgsfaserne i forhold til kundetypen
  • Salgstrappen i relation til din kundes adfærdspsykologiske profil
  • Fra forfase til afslutning af salget – herunder opfølgning og servicering
  • Effektiv indvendingsbehandling i forhold til kundens profil

Profilmatchning
  • Din egen og din kundes profil – lighedspunkter og forskelle i jeres relation
  • Din ”rolle” - kundens krav til dig. Præsentation af Rolleprofilen
  • Sådan udfylder du den rolle, kunden forventer, at du spiller

Din rolle som sælger – Den psykologiske profil
  • Kundens ønsker til dig - Rolleprofilen
  • Forskellige og ligheder mellem de forskellige kundetyper og –roller
  • Den påkrævede og ønskværdige udvikling af din personprofil og rolleprofil

Praktisk brug
  • Den konkrete salgssituation – sparring og træning
  • De forskellige kundetyper - samtaletræning
  • Implementering og videreudvikling derhjemme

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem