Salg fra butik

Firmatilpasset forløb

Kurset henvender sig til dig, som arbejder med salg i detailhandlen. Søger du ny inspiration og redskaber til at forbedre serviceoplevelsen og øge salget i din daglige kundekontakt, så er dette kursus for dig.

Afholdelsesdato efter aftale

Ring til os på tlf. 81 77 22 22 for mere information.

Dit udbytte

Som deltager på kurset Salg fra butik bliver du i stand til at:
  • Ekspedere kunderne mere effektivt og serviceminded, så de har lyst til at komme igen
  • Profilere butikken positivt over for kunderne
  • Højne serviceoplevelsen over for kunden og dermed påvirke og øge salget
  • Håndtere vanskelige kunder og kundereklamationer, så kunden føler sig godt behandlet

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En mere struktureret, effektiv og målrettet tilgang til sit salgsarbejde
  • En styrket evne til at imødekomme jeres forskellige kunders ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Evnen til at kunne afdække og udvikle kundens behov og dermed øge salget
  • At kunne sikre den gode oplevelse, så kunderne kommer igen

Kurser for den nye sælger - Salg fra butik

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og de udfordringer som du står overfor.

Form

Dette kursus afholdes udelukkende som firmatilpasset forløb og formen vil derfor være afhængig af jeres ambition, mål, medarbejderes nuværende kompetenceniveau, de udfordringer som I står overfor m.v.

Kontakt os i dag på tlf. 81 77 22 22 for at høre mere om jeres muligheder for et firmatilpasset kursusforløb.

Indhold

Fra service til salg
  • Definition af service og brugen i din dagligdag
  • Hvilke forventning har din kunde til god service?
  • Brug den gode service til at sikre salget – og mersalget

Selvmotivation og selvtillid
  • Tro på dig selv og dit produkt – sådan vinder du kundens tillid
  • Holdninger er mere vigtige end facts
  • Få det maksimale ud af den enkelte kundekontakt med en glad og positiv attitude

Detailsalgets systematik
  • Fra velkomst i butikken til salgets afslutning – forstå processen fra A-Z
  • Mersalg – få mere ud af dine kunder, samtidig med at du bevarer den gode relation
  • Præsenter dit produkt på optimal vis





 

Den gode kommunikation
  • Styr samtalen gennem effektiv behovsafdækning og fokuseret spørgeteknik
  • Sæt kunden i centrum – lyt aktivt og brug de informationer, kunden giver dig
  • Tilpas din service og din salgsstil til kundens behov

Sikker indvendingsbehandling
  • Vend nej’et til et ja
  • Den gode reklamationsbehandling
  • Sådan håndterer du modstand fra kunderne

Den gode kunderelation
  • Skab langvarige relationer til din kunde gennem god gensides forståelse
  • Fremstå sikker og professionel – uanset situationen
  • De svære kunder – sådan tackler du de specielle kunder

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem