Undgå unødige misforståelser
Det er derfor essentielt at ikke bare kommunikationsafdelingen i en virksomhed har værktøjerne i orden, men også at den generelle stab har håndgribelige færdigheder til at levere god ekstern kommunikation og formidling, noget der eksempelvis kan opnås gennem kurser indrettet til at skabe skarpe kommunikatører og formidlere – selv blandt den del af staben der ikke normalt har hænderne i kommunikationsarbejdet. God formidling har den gode historie og det forståelige budskab i centrum, og god formidling er centralt i alle dele af virksomheden. Fælles for mange er en forventning om, at det at kommunikere det kan alle da! Desværre er der stor forskel på den kommunikation vi alle udfører hver dag, altså vores nødvendige samtaler i hverdagen, og så den professionelle kommunikation, der i høj grad bærer præg af formidling og lige netop dét kendetegnes ved en professionalisme ikke alle kan have, uden at have enten erfaring eller undervisning i det. Mange unødvendige fejl eller frustrerende arbejdsrelaterede situationer kan undgås ved at inkorporere god, professionel kommunikation og formidling, samt en forståelse for betydningen af både afsenderens og modtagerens kommunikative standpunkt, som en del af virksomhedens udvikling og læring – en ting kurser rettet mod netop dette område er skabt for.